الثلاثاء، 21 شوال 1445 ، 30 أبريل 2024

المحررين

من نحن

اتصل بنا

صور.. شركة ايفرست للاستثمار الزراعي لـ"اجرى نيوز" نسعى لدعم المشاتل المصرية بخدمة وجودة عالية وأسعار مناسبة

علاء عبد الغفار ،  مدير المبيعات بشركة ايفرست للاستثمار
المهندس علاء عبد الغفار مدير المبيعات بشركة ايفرست للاستثمار الزراعي
أ أ

قال المهندس علاء عبد الغفار، مدير المبيعات بشركة ايفرست للاستثمار الزراعي، مكلفين بتوفير الدعم للمزارع من خلال الأسمدة والمبيدات، ونسعى لدعم المشاتل المصرية بخدمة وجودة عالية وأسعار مناسبة، نقدم مبيد للفطريات يكافح الفطريات بالمشاتل وهو الأول من نوعه في مصر .


المادة الفعالة في المبيد تمتاز بالجهازية الكاملة

وأضاف علاء عبد الغفار، في تصريحات لموقع "اجرى نيوز" تمتاز المادة الفعالة في المبيد بالجهازية الكاملة، لدينا تقنية الجل سريع الاختراق والامتصاص ويحقق أفضل النتائج، ننتج أسمدة منشطة للجذور تحتوي على مواد فعالة، نوفر الدعم الفني وخدمة ما بعد البيع في جميع أنحاء الجمهورية .


المشاتل مهد البذور

من المعروف ان المشاتل هي مهد البذور اللي بتقضي فيها البادرات فترة حياتها الأولى قبل متتنقل للحقل المستديم بعد فترة من الزمن ... وللمشاتل أهمية كبيرة لأنها بتخلق جو يساعد في تكاثر بذور الخضر لزراعتها وإنتاجها بشكل سليم ... وعشان كدا فريق برنامج الثمرة معاكم النهاردة في زيارة لواحد من المشاتل الرائدة في إنتاج شتلات الخضر واللي بيمثل همزة الوصل بين شركات البذور العالمية والفلاح في أرضه ... مشاتل أولاد خليفة اللي قدرت تكسب ثقة عملاءها لمصداقيتهم والجودة العالية لشتلاتهم لأنهم بيشتغلوا على أصناف كتير وبيسعوا دايماً للتطوير لتحقيق أعلى إنتاجيات ومش بس كدا ده كمان بيتابعوا عملاءهم باستمرار ويقدموا ليهم الدعم الفني والإرشاد من بداية زراعة البذور ولحد الحصاد ومحاولتهم دايما لطرح الشتلات بأفضل الأسعار قدر المستطاع كل ده بشهادة وكلاء الشركات اللي بيتعاملوا معاهم وكمان المزارعين اللي بيأكدوا على الإنتاجية العالية اللي بتتحقق من أصناف الشتلات الللي بتنتجها مشاتل أبناء خليفة وده لأن شعارهم دايماً العمل على التطوير للحفاظ على المنافسة .




























icon

الأكثر قراءة